2015年4月14日火曜日

JLPT N5 Verbs 座る (to sit) and 立つ (to stand) . Conjugation .

座る ( すわる ) - to sit


Mnemonic - at the bus stop (广) , two people (从) , SITTING on a bench (土) and waiting for bus .

椅子に座る猫 - cat sit on a chair 

椅子に座る男性の写真 - a picture of man who sit on a chair
座ります ( すわります ) - (will) sit
座れます ( すわれます ) - can sit 
座っています ( すわっています) - sitting
美しい女子は、公園に木の下に座っています。 - Beautiful girl is sitting under a tree in a park .
彼はベンチに座っています。 - He is sitting on a bench .
私はソファーに座っています。 - I am sitting on the sofa . 
座りません ( すわりません ) - don`t sit
座りました ( すわりました ) - sat
座ってださい (すわってください ) - please sit down
座りたいです ( すわりたいです ) - I want to sit
座りたくないです ( すわりたくないです ) - I don`t want to sit
座りましょう ( すわりましょう ) - let`s sit

~~❀~~❀~~❀~~❀~~

立つ ( たつ ) - to stand ; to stand up


自分で立つ傘 - umbrella that standing by itself 
立ちます ( たちます ) - (will) stand
立ちました ( 立ってました ) - was standing
立った ( たった ) - stood
立ってください ( たってください ) - please stand up
立ちませんでした ( たちませんでした ) - did not stand
立ちたいです ( たちたいです ) - I want to stand up
立ちたくないです ( たちたくないです ) - I don`t want to stand up
立ちましょう ( たちましょう ) - let`s stand 

0 件のコメント: